Modelant la imatge

Com il·lustro els meus continguts?

Els periodistes, comunicadors, publicistes, redactors, entre d’altres professionals que ens dediquem a la creació de continguts, tenim clar que és necessari il·lustrar en imatges tot allò que expliquem si volem tenir molt més impacte i arribar al públic.

Si estem creant un contingut audiovisual, la imatge en moviment serà el component principal del nostre missatge. Però com que la producció audiovisual és més costosa i laboriosa, acostumem a deixar aquest tipus de format per a casos excepcionals i, sovint, elaborem continguts formats per dos elements bàsics: text i imatge.

Fotos_quirofan_2

L’elecció de la fotografia no es pot deixar per a l’últim moment, ja que normalment calen una sèrie de gestions per aconseguir-la. Cal pensar bé què o qui volem que aparegui a la imatge, quan captar-la i en quin entorn. El més probable és que calgui desplaçar-nos físicament per realitzar la fotografia i quadrar agendes amb algunes persones i això, si no ho tenim previst, pot fer endarrerir la data de la publicació. Per això, quan comencem a pensar en el contingut ja cal que en paral·lel iniciem el circuit per obtenir la part gràfica.

Sempre que es pugui es recomana seguir aquest procés per aconseguir una instantània expressa i personalitzada. Tanmateix, ja sigui pel temps o pels recursos, no sempre és possible fer-ho així. En aquests casos, hi hauria d’altres opcions.

Comptar amb un banc d’imatges propi i específic. Per construir aquest repositori cal pensar bé quines fotografies són susceptibles de ser utilitzades per als nostres continguts i elaborar un llistat de possibles “moments” i/o “accions” que volem fotografiar. Tot seguit, s’inicia una feina de producció per demanar la col·laboració dels actors que seran els protagonistes d’aquelles fotografies així com la preparació de tots els materials i espais que serviran d’atrezzo per a l’escena. Per concentrar la feina, és ideal intentar fotografiar el màxim d’accions dins la mateixa jornada. Si aquesta laboriosa tasca de producció es prepara bé, facilita molt la feina el dia del rodatge i se n’obtenen unes magnífiques fotografies que seran molt valuoses per nodrir els nostres continguts durant molt de temps.

En tercer lloc, com a últim recurs ens quedaria la opció d’utilitzar un banc d’imatges d’internet. N’hi ha de gratuïts i de pagament, amb una gran varietat de fotografies per escollir. El gran desavantatge és que acostumen a ser imatges molt “gastades” -la nostra competència les pot utilitzar també- i, per tant, perdem una oportunitat d’or de ser autèntics, diferents i exclusius.

No menystinguem la part gràfica! La fotografia no és un complement del text, sinó que ha esdevingut igual o més important que ell, ja que és de consum ràpid i més fàcil de digerir. I aquesta situació s’ha accentuat, cada vegada més, amb l’aparició de xarxes com Instagram: es busca una bona instantània com a core de la publicació i les paraules –cada vegada més prescindibles- serveixen per acompanyar o per contextualitzar. És el poder de la imatge!

  
Feed

Sobre Anna Parcet

Periodista. Gabinet de premsa i contingut audiovisual a Op-team, Consultors de Comunicació. E-mail | Twitter | LinkedIn

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Pregunta de seguretat (anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.